تور کیش

تور کیش ، معرفی تورهای کیش

تور کیش

تور کیش ، معرفی تورهای کیش

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

طرقبه

در 16 کیلومتری جنوب غربی مشهد، بخش طرقبه واقع شده است. این آبادی در منطقه کوهستانی و دارای باغهای فراوانی است که مسافران تور مشهد میتوانند از طبیعت آن لذت ببرند. رودخانه‌ای از کنار آب عبور می‌کند. در این بخش پارک عمومی زیبایی وجود دارد. سبدهای دستی ساخته شده اهالی، سوغات آن به شمار می‌رود.


بند گلستان

در فاصله 4 کیلومتری طرقبه، بند قدیمی گلستان بر روی رودخانه گلستان قرار دارد. طول تاج بند در حدود 120 متر، ارتفاع آن 14، عرض پایه 28 و عرض تاج 14 متر می‌باشد.

این بند در حوالی 400 الی 500 سال قبل در دوره تیموریان بنا شده که در سالهای اخیر مرمت و بازسازی شده است. بند گلستان در فصل بهار که به واسطه بارندگی، آب آن زیاد می‌شود. منظره بسیار جالب و زیبایی دارد.


سد طرق

در 25 کیلومتری جنوب شرقی مشهد، بر روی رودخانه طرق (در نزدیکی بند قدیمی طرق) سد طرق احداث شده است. این سد از نوع دو قوسی متقارن، متشکل از 22 بلوک به عرض 14 متر می‌باشد. ارتفاع سد از پی آن 81 متر، صخامت تاج 80/4 متر، ضخامت در پی 84/12 و طول تاج 322 متر می‌باشد. هدف از احداث این سد، تامین نیازهای آبی شهر مشهد می‌باشد.


شاهان گرماب

شاهان گرماب در فاصله 72 کیلومتری جنوب خاوری مشهد. بر بالای تپه‌ای قرار گرفته و دارای چشمه آب گرمی است که حرارت آن به 48 درجه سانتیگراد می‌رسد. این آب معدنی برای بهبود رماتیسم، آرتروز و عوارض کوفتگی موثر است. برای رفتن به آنجا باید از جاده فریمان استفاده کرد اتوبوسهای شاهان گرماب، از تعاونی کشور جم، واقع در پنج راه پایین خیابان، میدان وحدت حرکت می‌کنند.


زشک

منطقه توریستی و تفریحی زشک یکی از جمله روستاهای گردشگری ایرن است که در 30کیلومتری مشهد قرار گرفته و مسافران تور مشهد برای استفاده از طبیعت زیبای آن از آن بازدید مینمایند . این منتطقه ییلاقی که در دره‌ای زیبا از رشته کووهای البرز شمالی قرار گرفته است با طبیعت بکر و زیبا ی خود با آب وهوایی خنک شرایط مناسبی را برای مردم شهر مشهد تامین کرده است . در این منطقه با رستورانهای بزرگ و بین ال مللی چون پدیده و دشت بهشت و باغ سالار و ارم نیاز مردم را در کنار طبیعت به مواد غذایی نیز رحت کرده است .

این منطقه از طریق یک بزرگراه و با عبور از کنار قلعه باستانی ویرانی و دهکده المپیک ثامن الائمه به مشهد دسترسی دارد . در این منطقه صنایع دستی و نانهای محلی مختلفی وجود دارد که می‌تواند برای هر توریست و ایرانگردی جالب باشد.


اجرای پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت مجموعه سعدآباد

اجرای پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت مجموعه سعدآباد

اجرای پروژه استقرار سیستم مدیریت کیفیت مجموعه سعدآباد

طبق برنامه زمانبندی ، فاز طراحی و مستند سازی سیستم مدیریت کیفیت مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بر مبنای استاندارد   ISO 9001:2008با ورود به ماه دوم پاییز، پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، بهاره دادیار با اعلام این خبر گفت: در فاز طراحی و مستندسازی، خط مشی کیفیت و اهداف کیفیت مجموعه تعیین و چارچوب و مدل فرآیندی سیستم مدیریت کیفیت طراحی شد .

مسئول واحد تدوین مدیریت کیفیت مجموعه سعدآباد ادامه داد: کلیه مستندات مربوط به سیستم مدیریت کیفیت شامل روش های اجرایی فرآیندها، دستورالعمل ها و فرم ها، جداول و چک لیست های ذیربط طراحی و تدوین شد.

وی افزود: از ابتدای آبان ماه وارد فاز اجرای پروژه خواهیم شد و طی آن پس از ابلاغ اولیه کلیه مستندات تهیه شده به واحدها و موزه ها و رفع ایرادات احتمالی توسط مسوولین مربوطه، اجرای این سیستم آغاز می شود.

دادیار با اشاره به مراحل مختلف فاز عملیاتی این پروژه، اضافه کرد: ابلاغ اولیه مستندات و اطلاع رسانی به موزه ها و واحدهای ذیربط ، مطالعه مستندات و ارایه پیشنهادات توسط افراد ذیربط، مراجعه واحد مدیریت کیفیت به موزه ها و واحدها و دریافت بازخور در خصوص مستندات ابلاغ شده ، انجام اصلاحات و ابلاغ مجدد مستندات ، اجرای آزمایشی و پایش و نیز ممیزی داخلی اولیه از جمله اقداماتی است که در فاز اجرایی انجام خواهد شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه کلیه واحدها و موزه های مجموعه سعدآباد، یادآور شد پس از پشت سر گذاردن فاز اجرا، امکان انجام ممیزی توسط شرکت های گواهی دهنده و دریافت گواهینامه ISO 9001: 2008 به عنوان اولین کاخ موزه دارای این گواهینامه در خانواده بزرگ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراهم خواهد شد
.

هتل زنا ریزورت ترکیه کمر

 هتل زنا ریزورت ترکیه کمر


این هتل دارای محیطی مجلل و مدرن پرطرفدار مسافران تور ترکیه است. از امکانات رفاهی هتل میتوان به ماساژ ، استخر روباز ، سونا ، مرکز سلامت و آبگرم ، حمام ترکی و بخار ، شیرجه ، حمام ترکی ، استخر سر پوشیده ، استخر سرباز (فصلی) ، استخر سرپوشیده (تمام فصل) را نام برد. زمین بازی مخصوص کودکان به مسافران تور ترکیه  کمک میکند تا با آرامش خاطر به خرید بپردازند و سفر خود لذت ببرند. این هتل دارای 208 اتاق استو همچنین دارای فروشگاه های زیادی میباشد . مسافران تور ترکیه  میتوانند در فعالیت هایی نظیر پینگ پنگ، بیلیارد، تنیس، پرتاب دارت و ماهیگیری شرکت داشته باشند . دیگر امکانات این هتل شامل کاریوکی ، کارمندان مخصوص بازی و سرگرمی ، ماساژ ، استخر روباز ، سونا میباشد مهچنین دارای اتاق های خانوادگی ، تنیس ، مرکز بدنسازی ، بیلیارد ، پینگ پنگ ، بازی دارت ، کرایه دوچرخه و ماهیگیری ، خانه داری ، لباسشویی ، خشکشویی ، اتو کشی ، صرافی ، فکس و کپی و کرایه اتومبیل.

آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی
«حکیم ابوالقاسم فردوسی» در سال 411 ه. ق زندگی را بدرود گفت. او بزرگترین حماسه‌سرای ایران می‌باشد که شاهنامه را در مدت 30 سال سروده است. آرامگاه این شاعر بزرگ و نامی در 24 کیلومتری شمال غربی مشهد (توس) در مسیر جاده مشهد- قوچان واقع شده است و از مکانهای پر طرفدار  مسافران 
تور مشهد میباشد. آرامگاه فردوسی در باغ بسیار مصفایی قرار دارد. در داخل محوطه آرامگاه تابلوهای سنگی زیبا، از داستانها و حماسه‌های شورآفرین شاهنامه وجود دارد. کار بازسازی این آرامگاه در سال 1347 به اتمام رسیده است. در مغرب باغ آرامگاه موزه‌ای است. از جمله اشیاء این موزه یک جلد شاهنامه خطی به وزن 37 کیلوگرم می‌باشد که مسافران تور مشهد میتوانند از آن دیدن کنند . مبدأ حرکت اتوبوسهای واحد آرامگاه فردوسی میدان شهداست.

آرامگاه نادر مشهد

آرامگاه نادر (گنجینه باغ نادری)
در چهار راه شهدا مشهد، میان باغ مصفایی آرامگاه نادر بنا شده است و از مکانهای مورد علاقه مسافران تور مشهد است . این ساختمان توسط انجمن آثار ملی درسال 1338 هجری شمسی ساخته شد. مجسمه نادر در حالی که سوار بر اسبی است و تبرزینی در دست دارد، بر فراز آرامگاه نصب شده است. این مجسمه توسط موسسه مجسمه‌سازی (Bruni) در ایتالیا ساخته شده است. ارتفاع این مجسمه 5 متر می‌باشد. وزن تقریبی آن حدود 14000 کیلوگرم است. در داخل آرامگاه، موزه‌ای وجود دارد که اسلحه، کلاه‌خود، زره و لوازم رزمی زمان نادر که شامل تعداد 130 نوع اسلحه آن زمان است نگهداری می‌شود و مسافران 
تور مشهد میتوانند از آنها دیدن کنند  . این آرامگاه در سال 1342 گشایش یافته است. «نادرشاه» در شوال سال 1148 ه. ق به سلطنت رسید و در جمادی‌الثانی 1160 ه. ق به دست افراد قزلباش در قوچان کشته شد. در محوطه آرامگاه وی کتابخانه‌ای عمومی به نام کتابخانه «علامه طباطبایی» وجود دارد.